Followers

Wednesday, June 15, 2011

I is orang puteh?

Hello, May i help you is me??Err..No is you is Yes??!! hehe.. hebat tak aku punya Enggelish?? Hebatkan? lepas ni nak try cakap bahasa taliban pulak boleh? Eh ade ke bahasa tu? Ah lantakla kalau takde pun. yang penting aku nak cakap jugak. Boleh kan? seblom tu aku nak cerita skit kat ampa suma kisah yang berlaku tadi.

Macam ni critanya, petang tadi time aku tengok TV aku tengok la satu crita Mat saleh femes nih kat Channel Disney. Layan gak crite tu walau dah tengok berpuluh2 kali sepanjang aku hidup nih.sambil duduk2 makan keropok atas sofa tiba2 aku terkejut mat saleh tu cakap Melayu. Mak aih! awat depa ni Masuk Melayu ka?

haaa~ tengok apa tuu~


Rupa-rupanya baru aku tau yang Astro boleh alih bahasa kat remote. Tu pon adik aku yang bagitau.Heheh, Loser gile lah wahai abang kau nih. yela yela..kan aku dah cakap aku jarang tengok tv dr dulu lagi. n now aku dah tau.

Tapi tapi sebnarnya aku tak brapa suka dengan pengalihan bahasa nih. Bagi aku biarlah dia dalam bhasa English at least adik2 aku yang skolah ni tengok boleh blajar. Aku suroh dia alih smula ke English. Garang tak? hehe..Yelaa.. kat rumah dah cakap bahasa Melayu, Kat skolah pon bahasa Melayu, Mimpi pon dalam bahasa Melayu. Eh ade ke mimpi dalam bahasa Sepanyol?hehe..then takkan la TV pon nak bahasa Melayu jugak kan. Macamana nak improve..

Jadi lepas ni jangan la malu2 dan segan2 nak praktikkan bahasa2 lain yang kita blajar kat skolah dulu. jangan segan2 beb. salah takpe at least cuba. jangan endah kan orang yang kutuk tu..depa tu lagi tak tau ampa tau tak? haha..tengok aku orang johor boleh cakap kedah.hehe..:p

ang jauh sikit! nak masuk tv ka apa?*marah

p.s:crita mat saleh yang aku tengok tu sebnarnya crita Mr. Bean. Tu yang aku terlebih terkejut tengok dia cakap melayu.haha..

20 comments:

aqmalazmi said...

hahha..........lagi terkejut bila tengok mat salleh tu mulut tak sama dengan suara..niahahhaahha

Rawkzell said...

adeh . haha

Honey Bhulat said...

haha..kalo mmpi bahasa sepanyol mmg susah nak ditafsir kan tu...kalo entry bm n bi ok la lagi...still boley paham...kalo dlm bahasa taliban, phm la sorg2...hehe

FaiZaH Fyn said...

mimpi ade mcm2 bhs??ajaib haha...eh mr bean pandai ckp ke??selalu buat bunyi je...

shafifi said...

hahaha bole plak gtu

Honey Smile said...

btol2 tu en dosh.....
kite try lak practice ckp english k..

Dosh Saleem said...

aqmal: hahah. tau tkpe. pelik bebenor.

jerza: adoi! haha

cik hanibhulat: hehe.tau tkpe. btw taliban tu bukan sejenis bahasa, saje je menggurau guri kat atas.haha

faizah: hewhew.ahah. tau tkpe mr kacang ckp melayu.

shafifi: bley je.hehe :p

honey smile: okeydokey! madu senyum! :D

iPai said...

haha .. patut laa pelik ... rupanya cite mr bean ..

adik aku pun sama juga, tgk cite korea dalam bahasa .. adeh, sgt huduh bunyi ..

bunyi asal tak patut diubah kot ..

syazz said...

hehe . betul tu , even ank buah i pon kne cmtu gak . same jer . kne mrh dgn mama su dia . hihi .
blaja . betul slh u tolak ketepi . yg slh boleh betulkan . yg betul blh tingkatkan . x gitu encik dosh ? =)

syazz said...
This comment has been removed by the author.
Hasnita Hassan said...

mr bean banyak buat bunyikkk je :P

Alya Haduri said...

betul3. tak suka la pengalihan bahasa tu. tak best. better buh subtitle je kan :D best sket. kkdng tu, bila dh ade pngalihan bahasa, subtitle msti tkde :( sob sob

sugar2 kapas strawberry said...

macam pelik je kalau tgk dorg ckp tak sama dgn words bahasa melayu.. i mean mulut dorg gerak2 tapi macam lain..paham tak??errr

,twins-atirah. said...

betoi, jadi lagu mn ntah, muka omputeh cakap utara pulak kan. HAHA, lg lawak. btw, good entri :)

mish Dyra said...

huhuhu..best loh...jgn tengok dekat2 kita tengok jauh2 okih...

ZWAN SABRI said...

Zwan pown x setuju jugak ngan pengalihan bahasa nii.. HUHU
Aiseyhm hebatla dosh.. walaupown da 3 tahun tinggalkan kedah, tp still mampu cakap kedah... HAHA

ir yien 9897 said...

garang nyer abg..

hahaha garang utk mendidik takpa.

yerp ajari adik2 time kechik lagi.. nnti dh bosar x nk dongar cakap..

dyana oh's said...

uiii mengkomer layan ceqhiter disney kee. hahahaha ;DD

Sr. Maryam Fatanah said...

hey ther mr dosh ..thnx sbb folo my blog..sudah folo kamu balik..btw, nice blog u have !

ainoblly said...

eleh . cakap kedah sbb dulu blajaq kat kdah . hihi :) peace