followers

Friday, March 25, 2011

khas kpd wanita utk keselamatan anda


Perghh...ini kisah menyayat hati.siriyes beb kena baca baru tau brapa kejamnya manusia kat dunia ni.ishh..stakat ni, ni lah kes pembunuhan paling kejam yg pernah ceq tau. Pernah dengar pasal Junko Furota? Mangsa paling kejam yg diculik dan disiksa sehingga mati. Beliau telah diculik, didera, dirogol dan dibunuh selama 44 hari oleh 4 orang pembunuh dengan cara yang paling sadis.meh ceq crita dgn lebih terperinci..

Junko Furota, merupakan seorang gadis kelahiran daerah Misato,Saitama dari Jepun. Pada umur 16 tahun mangsa telah diculik oleh 4 orang lelaki. Mereka membawa dan kemudian mengurung Junko di kediaman keluarga Kamisaku, iaitu salah seorang penculik tu. Rumah tersebut terletak di Ayase, di daerah Adachi, Tokyo. Mereka memperkenalkan Junko sebagai seorang teman wanita kepada salah seorang daripada mereka.

Nak tutup perbuatan diorang, salah seorang daripada penjenayah tersebut menyuruh Junko menghubungi ibubapanya dan memberitahu bahawa junko lari dari rumah dan sedang berada dengan temannya dan ‘tidak dalam bahaya’.

Time junko kena kurung, pernah beberapa kali dia cuba melarikan diri, tetapi tak berjaya dan diseksa dengan lebih dahsyat setelah ditangkap. Junko banyak kali merayu kepada ibubapa Kamisaku iaitu tuan rumah tempat beliau dikurung untuk membantu diri dia, tetapi mereka takut diapa-apakan penculik tu. salah seorang daripada penculik merupakan pemimpin rendah yakuza, dan memberi amaran akan menyuruh kenalannya membunuh sesiapa yang cuba masuk campur.

Berikut adalah jenis2 siksaan terhadap Junko:

HARI PERTAMA:

Mangsa diculik

dirogol lebih dr 400 kali (yg ni tk pasti dlm sehari atau spanjang penahanan)

Kebuluran dan kekurangan nutrisi

makan lipas untuk makanan dan minum air kencing sendiri

Dipaksa onani

Dipaksa berbogel di hadapan penculiknya

Dicucuh dengan pemetik api

Dubur dan kemaluannya dimasukkan objek asing

HARI KE-11:

Dipukul berulang-ulang kali

Mukanya dihadapkan ke lantai konkrit dan penculiknya melompat di atas kepalanya

Tangan diikat ke syiling dan badannya dijadikan punching bag

Hidungnya dipenuhi darah yang banyak sehingga hanya dapat bernafas melalui mulut

Alat pengangkat berat dijatuhkan ke atas perutnya

Muntah ketika cuba minum air (perutnya tidak dapat menerima air)

Cuba melarikan diri dan dicucuh rokok di lengannya

Dituang cecair mudah terbakar di atas kakinya, kemudian dibakar (barangkali untuk mengelakkan dia melarikan diri)

Botol dimasukkan ke dalam duburnya, mengakibatkan kecederaan

HARI KE-20:

Tidak dapat berjalan dengan betul kerana luka terbakar yang teruk di kaki

Dipukul dengan buluh

Duburnya dimasukkan mercun dan kemudian dinyalakan

Tangan dihempap dengan objek berat dan kukunya dipecahkan

Dipukul dengan kayu golf

Rokok dicucuh ke dalam kemaluan

Dipukul dengan batang besi berulang kali.

Dipaksa tidur di balkoni dalam cuaca musim sejuk

Batang besi pemanggang untuk memanggang ayam dimasukkan ke dalam kemaluan dan dubur mengakibatkan pendarahan

HARI KE-30:

Lilin panas dititiskan ke muka

Kelopak mata dibakar dengan pemetik api

Dicucuk jarum di bahagian dada

Puting buah dada kiri di potong dan dihancurkan dengan playar

Mentol lampu yang panas dimasukkan ke dalam kemaluan

Pendarahan yang teruk di kemaluan akibat dimasukkan gunting

Tidak boleh membuang air kecil dengan baik

Kecederaan yang teruk sehingga mengambil masa satu jam untuk turun dan pergi ke tandas

Gegendang telinga mengalami kerosakan yang teruk

Saiz otak mengecut

HARI KE-40:

Merayu penyeksanya “membunuhnya dan membiarkan semuanya berakhir”

I JANUARI 1989:

Menyambut tahun baru bersendirian.

Badannya sudah hilang rupa dan fungsi asal.

Tidak dapat bergerak daripada lantai.

HARI KE-44 (HARI KEMATIAN):

Penculiknya memukul tubuhnya dengan batang besi angkat berat, menggunakan alasan kalah bermain mahjong untuk berbuat demikian. Junko berdarah dengan sangat teruk di mulut dan hidungnya. Mereka membakar muka dan matanya dengan lilin.

Cecair pemetik api disimbah ke kaki, tangan, muka dan perut, kemudian api dinyalakan. Seksaan terakhir Junko ini mengambil masa lebih dua jam. Tidak lama kemudian, Junko meninggal dunia dalam kesakitan.

Yang lagi terkilan, lebih 100 orang mengetahui keadaan Junko di rumah tersebut, tetapi tidak dapat dipastikan mereka turut merogol atau menderanya atau cuma melawat rumah tersebut. Walau bagaimanapun, tiada siapa di antara 100 orang tersebut cuba menghubungi pihak polis.

Penjenayah tersebut tidak dikenakan tindakan yang berat. Mereka juga cuma didakwa atas ‘mencederakan anggota badan sehingga membawa kematian’ dan bukannya ‘pembunuhan’. Keluarga Junko cuba membawa kes tersebut semula ke mahkamah, tetapi gagal kerana penemuan bukti iaitu air mani dan bulu kemaluan yang tidak menepati DNA penjenayah. Mereka hanya dikenakan hukuman maksimum penjara 4, 6 dan 8 tahun masing-masing, dan penjara 20 tahun kepada ketua penjenayah tersebut.

apa yang boleh kita lihat dari situasi ni dimana masyarakat tak prihatin dengan keadaan sekeliling. walaupun ada ramai yang mengetahui keadaan junko pada masa tu tp sorang pun tk brani bersuara sbb takut diancam.dan terfikir sejenak macamana tindakan manusia boleh sampai ke tahap yang tidak boleh kita sendiri bayangkan. manusia skarang ni mcam2 beb. pemikiran dah menjangkau ketidaknormalan. so kalau korang kluar malam2 ke berhati-hatilah dengan orang yg mencurigakan.jangan kluar sorang-sorang kalau perempuan dan pastikan kita dalam keadaan bersedia dengan apa skalipun.kalau ada pepperspray tu belilah letak kat tmpat yg senang nak capai. sebab ianya tak mustahil utk berlaku kat negara kita. tengok shaja kes Dato' Sosilawati bagaimana dia dibunuh.itu yg dijumpa. yg tk jumpa lagilah brapa ramai..

28 comments:

ZWAN SABRI said...

Ya Allah.. kejam giler.. tak dapat nak bayangkan kalaw zwan sendiri kat tempat dia.. Tapi dia kira hebatla sebab boleh hidup sampai sebulan lebeyh walaupun dok kena seksa terok2.. huhu


MySuaraBlog: Perlu Ke Nak Bunuh Diri?

nub said...

gilo punya jepon. tapi kes2 pnderaan wanita ni mmg mcm2 pnh jadi..

so kena pandai2 la jaga diri..laki pun sama. ada jaa kemungkinan lelaki didera wanita.. sapa tau kan...

Lyaa Suriany said...

pergh..

tak tau nak gambar kan mcm mana mangsa tu tersksa..

tragisssss

Azi Huhu said...

nauzubillah. terima kasih atas informasi ini. minta2 kt dijauhkan. amin.

fatin syamimi abdul rashid said...

ya allah . mintakk la dijauhkan oleh semua perempuan dia malaysia nie and satu dunia . :(
stop violence towards woman .

Rina Rossoneri said...

gila ke dorang tuh...teruknya

@in k@tie said...

tragis gile..

TeQah Khaire said...

kejam giller..
owhg jepun memang bodoh.

FaiZaH YaaKuB said...

gila kejam!!!better bunuh lagi dari seksa mcm tu knp??

maybe pengaruh cerita anime laa kot smp buat mcm ni...

Dosh Saleem said...

zwan: hahak.tau tkpe.mmg tk bley thn la.

nub: ahahah.a'ah.penderaan ni subjektif. lelaki pon kdg2 teraniaya gak.haha

lya suriany: kesian kat junko kan. ishkk..

azi huhu: owh..kita kongsi2 je.huhu amin. :)

fatin syamimi:yeah! insyaallah.tp buat langkah precaution awal2 k.

Rina Rossoneri: tau tkpe.huhu

ain: tragis yg amat.

teqah: peristiwa mcm ni kat mana2 pun ada.termasuk malaysia.huhu

Dosh Saleem said...

Faizah: a'ah kejam bangat.manusia mmg mcm2 prangai

melle amir said...

ya allah aku tak sanggup baca semua, kejam gila

~RT~ said...

Speechless bila baca...

nazalya said...

okay..ini sgt kejam..

naem said...

macammm haremmm je penjenayah.

chobitschii said...

I've heard of her. Seriously, sangat kejam. I almost cried reading your post. Seriously.

May I reblog this, tapi in English?

Dosh Saleem said...

melle: huu~ inilah manusia~

RT: terkedu.haa

nazalya: ini sangat sadis

naem: hahak! macam haremmm!!

chobits: owh boley je.tk rugi kongsi pon.

fatin natasha :) said...

serious melampau gila orang2 tu , okay i orang first ke baca smlm? tapi yg lmbt comment. :D

Dosh Saleem said...

fatin natasha: yeah! kamu org first sy bg tau! huhu :)

Farah Nordin said...

Nauzubillah Ya Allah, bertapa teruk pyeksaan dia. Hmph, takut nak menggambarkan keadaan mcm tuh. Minta minta kaum hawa pandai menjaga diri. Turut juga kpd kaum adam, jgn lah ada niat yang sebegitu. Minta minta dijauhkan dari perkara tersebut.

ReeNAppLe said...

perggh... kejam giler... nikomfom pembunuh3 tue takde akal dan mentaliti yg slow... ada sakit mental kot... arghhh.. rasa cam nak p bunuh dan sepak3 jer manusia cam tue.. tak layak dipanggil manusia langsung.. haish... rasa can nak bagik sepak jer ... masyarakat pom pergh... xdde akal jugak... memang2 x prihatin langsung... pengecut!!!!

Cik Layka said...

Cian.. sedey bce.. btape rendahnya mrtbt wanita di negare jepun. syukur2 sgt3 Allah telah meninggikan mrtabt di klgn wanita dimane wnita bkn diprhmbekn tp dilindungi..
progo @ pembnuh 2 blh trlepas kt dunia jew.. tggu di akhrt nnti..
geram !

.sue. said...

menakutkan.huhu..

k.h.a.l.i.l.a said...

hoohhh!!!?? psiko gile makhluk 4 org tu.. hukuman pun stakat cmtu je. ce kalau anak tuan hakim tu yang kene, agak2 die nak kasi ke hukuman cmtu je ke. Grrr....! 4 org tu harap2 menyesal la dgn perbuatan diorg.

lubna said...

astaghfirullahalazdim..
jantung laju seh bace..

Kiera Qaira said...

gila nya..aduhhhh,...
bkerut2 bce post ni...
-.-''
adoi mntak dijauhkn bnde2 cmni..
ksian dye;(

fybest said...

haish kejam btul la.....

Syazwani Mazlan said...

hushh.. takut lak nak baca sampai habis