Followers

Saturday, February 26, 2011

nak nangis boleh?

erghh..testing2. okeh! kalau post harini pasal membebel2 boleh tak? eh, eh,ni bukan pasal konsert Maher Zain yang aku pegi smalam.tahu tak siyes best beb mamat tu nyanyi live. mahir betul si maher tu nyanyi. rasa macam nak melompat 3 kali dari tingkat atas stadium je. tp ad pulak pakcik2 polis yang bermisai lebat yang sedia utk buat aku terlompat ke luar stadium.

eh ak merepek lagi. sori2. pasal konsert tu ak post lengkali. hahak. crite harini pasal perubahan dalam diri. eh knape aku jadi macam ahli PRS ni? (pembimbing rakan sebaya) erkk..yang penting ak bukan dato' fadhilah kamsah. cume nak share dengan korang je view apa yg boleh share untuk yg bersedih sana tuu.huhu :)

ermm..korang penah rasa sedih tak?eh, mesti lah penah kan? robot pon rase sedih kot -->(wall E) kecewa, sedih, gembira, eksaited,marah, benci,malu, down, cinta..tu semua manusia yang ada kat bumi Allah ni penah rasa perasaan2 tu. tapi yang selalu beri effect pada kita ialah perasaan sedih dan kecewa.

jangan bersedih lagi..ingatlah setiap kali kita bersedih ada orang yang lagi sedih dari kita. kalau kita ditimpa musibah, ada yg lagi merana dari kita..tengok orang2 palestin tu, ahli keluarga depa ditembak didepan mata. siriyes kejam. tp mereka masih cekal hati depa siap boleh diri balik tuh!. ni kita baru sikit musibah yang melanda dah teros putus asa.kadang2 sendiri malu dengan diri. kalau nak dibandingkan dengan semangat depa memang jauh beza. rasa mcm lemah je diri ni. kita ni jangan malu utk berubah. jangan pedulikan apa orang nak cakap.. biaqla depa dok mengata yang penting cume kita ngan Allah ja tau niat sebenar kita.

Ingat kita still ada keluarga, mak dan ayah yang tak henti2 fikir pasal kita. dari kita dalam perut sampai panjang lebaq. janganlah kecewakan harapan depa dengan sbb yg kecil. tahu tak apa yang depa nak bukan kejayaan kita, tapi kebahagiaan kita. sayang betoi depa kat kita semua nih. so, jangan hancurkan ati depa k.

jadi janganlah bersedih k..jadikan ia sebagai pengajaran dan jangan ulangi lagi. :')



sape ada tisu? sob sob






7 comments:

payeen said...

PAYEEN BAGI PINJAM TISU.

JGN LUPE PULANG (:

Unknown said...

wahahaa. style beb

wawa meiko said...

Sedih tu kena lar tanggung sendiri nak kuatkan semangat kena lah ada org yg teman dan ade org sudi dengar kesedihan :D

Fadzioriq said...

dosh ko sedih ke dosh?! meh sini meh sini~shuh,shuh~hahaha,gei skali!! pang nk?! hahaha~joking~

Dosh Saleem said...

payeen: haha..tunggu tisu tu kering dulu k? :p

nub: erghh..haha

kiwamiwa: eh betul tuuu!!!

meor: hahak.ko tak nampak ke aku sedih2 smalam. nyaris terjun lombong kot. ape la punye housemate.hehe..:p

Joe_Hans said...

gahahaha.... hebat!

ZWAN SABRI said...

Aiseyh, motivasi yang amat berguna..
Credit tu Mr.Dosh.. ;)