followers

Sunday, July 21, 2013

Sindrom mula kerja

Assalamualaikum,

Alhamdulillah dah 12 hari kita berpuasa di bulan ramadhan.
Masa memang begitu pantas berlalu sampai tidak sedar disekeliling kita juga banyak telah berubah.
member-member baik semuanya dah pakat nak kahwin dah.haha..
ada yang dah bertunang dan ada juga yang sedang sibuk uruskan majlis resepsi masing2.
dan aku masih single. ok fullstop topic ni.haha.

Minggu ni bermulanya aku bekerja di firm baru di jb. 
firma guaman pertama aku sebagai peguambela & peguamcara
dan sudah tentunya aku lawyer yg termuda dekat situ. 

Hari first, aku diperkenalkan dengan staff2 sebagai Encik F
sesungguhnya amatlah janggal bagi orang semuda aku diberi tanggungjawab besar ni.
seriously amatlah nervous yang tidak terbilang.
gaya percakapan, pergerakan dan yang paling penting keyakinan amat diambil kira dan diperhatikan..
sebab ramai staff-staff senior dan ada yang sebaya dengan mak aku.
tapi setakat ini alhamdulillah la layanan mereka terhadap aku amatlah baik.huhu 

harapan aku difirm baru ni agar dapat mengumpul seberapa banyak pengalaman yang boleh.
mungkin aku yang paling muda, paling tidak banyak pengalaman
tapi inshaallah aku akan meletakkan usaha yang paling tinggi untuk menjadi sebaris dengan mereka yang berpengalaman dan hebat2.haha..



jarang aku ambil gambar macam ni.hahaha..


Apa-apa pun nak ucapkan selamat menyambut ramadhan!
n Selamat Hari Raya in advance!


9 comments:

combi said...

bestnye da kje...huuu

zuno said...

Wow impressive!! Congratz bro..selamat berpuasa juga..semoga ramadan kali ni lebih indah

Fezul Fadhley said...

Good luck! All the best! Selamat berpuasa :)

Azham Vsvc said...

Good luck and all the best :)

mish eden said...

hai encik lawyer! selamat bekerja! aq msih mncri kje. hehehe

mish eden said...

hai encik lawyer! selamat bekerja! aq msih mncri kje. hehehe

Laserquest said...

lawyer eh? i'm inspired!
well, all the best in your new work place.

Show to them, that you can do it too!!

Selamat hari raya in advance too!

sky said...

selamat berpuasa.. selamat menimba pengalaman juga.. ^_^

kerol said...

elok jugak kalo tuan punya blog ni ceritakan serba sedikit cabaran sebagai seorang peguam ni.