followers

Saturday, March 16, 2013

Sesuatu yang kita impikan

Assalamualaikum,

Sambil ditekan 'lock' kereta, berbekal sebotol air mineral,
Berjalan kearah padang bukit yang hijau waktu pagi tadi,
bersepatu sukan, berseluar track dengan baju jersi merah biru disarungkan
Niat beriadah pagi diteruskan setelah begitu lama tidak melihat cahaya matahari pagi,
kesibukan bekerja baru-baru ini menghalang diri untuk 'masa bersama diri' 

Lngkah laju diteruskan dan pemandanganku terpanggil sebentar ke satu arah,

tertumpu melihat seorang anak kecil yang baru pandai  berlari,
 bersama bapanya yang berumur sama lingkungan aku,
wajah anak kecil itu yang tertawa riang dikejar bapanya,
sambil ibunya tersenyum riang melihat karenah dua beranak itu.
Nah sebuah keluarga bahagia di hadapan mata,

tersenyum sendirian dan sesuatu mula bermain di pemikiran,
Sesuatu yang aku juga inginkan,
sesuatu yang semua orang impikan,

......



Indah bukan?
Sebuah keluarga bahagia,
tidak perlu menjadi kaya-raya,
tidak perlu pangkat dan ternama,
hanya isteri, anak dan sebuah kehidupan.

Itu yang aku dan kamu perlukan..





8 comments:

Rapunzeel Cikilolo said...

betul... perasaan bahagia adalah lebih bermakna dari segalanya kan?

zuno said...

indah..

Husna Hamizan said...

insyaAllah, suatu hari awak akan dapat. may Allah bless awak, Dosh :)

sakuraspicelife said...

yup.sy pun impikan perkara yg sama.dan hampir mengecapinya.tp apa kan daya.smuer bkn milik sy.blum masernyer lg.Allah sebaik2 pengatur kehidupan.ader hikmah.kun fayakun.mungkin ader org yg lbih memerlukannya.kebahagiaan berkeluarga.mungkin Allah tau ader org yg sgt lemah tanpa kehidupan begitu.mungkin sy lbih tabah dan kuat tanpa kehidupan begitu.mungkin sy blum bersedia brkehidupan bgitu.sentiasa bersangka baik kerana janji Allah itu pasti.dan knape sy luahkan di blog ini hehe.sekadar mmberi pndangan.tp tulis mcm karangan haahaha.smoga awk mndapat kehidupan begitu.mungkin awk lbih memerlukan.aaminnn:)

Aina Mansor said...

Hmmm, selalu impikan benda macam ni :( Hidup sederhana tapi bahagia. Tu yg penting :')

myravea said...

Nice entry. :)

mieza said...

kabahgiaan tu segalanya

Mikael Sahaja said...

Keluarga. Benda yang buat aku nak kahwin lagi cepat.